602 510 015

+48 (32) 494 76 66

biuro@inter-turbo.pl

godziny otwarcia: Pn-Pt 8:00-17:00

Pliki do pobrania

Profesjonalnie i tylko tak ......

Profesjonalnie i tylko tak ......

Przyczyny uszkodzeń


Przyczyny uszkodzeń

Niezmiernie istotne dla całej koncepcji prowadzenia naszej sprzedaży jest określenie przyczyny uszkodzenia podzespołu. Usunięcie przyczyny będzie gwarancją bezproblemowej pracy zregenerowanego przez nas produktu. Poniżej przedstawiono najczęstsze przyczyny uszkodzenia turbosprężarki mogące znacznie pomóc w odnalezieniu powodu awarii.

ZANIECZYSZCZENIE OLEJU

Skąd się biorą zanieczyszczenia?

1. Zanieczyszczony filtr oleju, filtr oleju niskiej jakości, uszkodzony zawór obejściowy w filtrze oleju
2. Za niski poziom oleju, zastosowanie niewłaściwego gatunku oleju do silnika
3. Wymieszany olej z paliwem na skutek częstego wypalania filtra cząstek stałych, bądź wadliwie działającego układu wtryskowego
4. Zużycie wewnętrznych elementów silnika
5. Duża ilość nagaru w silniku
6. Zaniedbania w przeprowadzaniu serwisów okresowych
7. Zbyt długie okresy bez serwisowani

Jak zapobiegać awariom?

1. Używanie wyłącznie markowych a szczególnie zalecanych przez producenta filtrów olejowych.
2. Olej użyty musi być odpowiedniej klasy zgodny z zaleceniami producenta
3. Odpowiednie odpowietrzenie układu olejowego podczas wymiany turbosprężarki (patrz instrukcja montażu turbosprężarki str.14)
4. Sprawdzenie drożności układu doprowadzenia jak i odprowadzenia oleju z turbosprężarki
5. Pomiar ciśnienia oleju oraz wydajności układu smarującego ( pomiar przepływu oleju) Oznaki zanieczyszczenia oleju:
1. Zapach paliwa w oleju
2. Zarysowane powierzchnie na bieżniach łożysk
3. Rysy na częściach oporowych
4. Rysy na czopach łożyskowych wałka

BRAK SMAROWANIA/ZA MAŁY PRZEPŁYW OLEJU

Jakie są przyczyny braku smarowania?

1.Zbyt niski poziom oleju w misie olejowej
2.Niewłaściwa uszczelka na zasilaniu turbosprężarki olejem.
3.Uszkodzony bądź źle dobrany filtr oleju
4.Nagar, odkładający się węgiel na przewodzie zasilającym ( karbonizacja)
5.Zatory spowodowane użyciem silikonu przy montażu przewodów olejowych turbosprężarki
6.Skoksowany olej w obudowie turbosprężarki powstały na skutek zbyt szybkiego wyłączania gorącego silnika.
7. Zagięcia bądź skręcenia rur zasilania olejem
8. Niesprawny układ olejowy
9. Niska wydajność pompy olejowej

Jak zapobiegać awariom?

1. Przed zamontowaniem nowej turbosprężarki koniecznie sprawdzić należy ciśnienie oleju jak i wydajność pompy olejowej
2. Przy montażu turbosprężarki używać zawsze nowego oleju i filtra wskazanego przez producenta.
3. Nie można używać silikonów przy montażu turbosprężarki ponieważ możę się on łatwo oderwać i zablokować przewody
4. Należy wyczyścić lub wymienić przewody olejowe na nowe w celu usunięcia osadów węglowych lub szlamu, które mogłby ograniczyć przepływ oleju do systemów łożysk

Oznaki braku smarowania, zbyt małego przepływu oleju

1. Odłożenie materiału na częściach oporowych i czopach łożyskowych wałka – spowodowane przez wysokie temperatury w wyniku braku stworzenia odpowiedniego filmu olejowego
2. Przebarwienie części oporowych, czopów łożyskowych wałka
3. Nadmierne zużycie podkładek oporowych łożyska oporowego
4. Nadmierne

USZKODZENIE PRZEZ CIAŁO OBCE

Co powoduje uszkodzenie przez ciało obce?

1. Pozostałości po poprzedniej awarii turbosprężarki
2. Drobiny dostające się poprzez uszkodzone przewody
3. Uszkodzony filtr powietrza, słabej jakości filtr powietrza,
4. Pęknięte elementy silnika, np. zawory lub fragmenty uszkodzonego tłoka, końcówki wtryskiwacza, zaworu,
5. Śruby nakrętki, podkładki, kawałki materiałów lub inne przedmioty pozostawione w rurze podczas serwisowania
6. Niedrożny układ wydechowy powodujący częste dopalanie filtra cząstek stałych

Jak zapobiegać awariom?

1. Sprawdzić czystość oraz szczelność przewodów przez zamontowaniem turbosprężarki
2. Wymienić uszczelki na nowe, co zapobiegnie fragmentacji i zapewni najlepsze możliwe uszczelnienie
3. Upewnić się, że żadne elementy nie zostały po poprzedniej awarii
4. Sprawdzić drożność układu wydechowego

Oznaki uszkodzenia przez ciało obce:

1.Spadek mocy
2.Hałas dochodzący z turbosprężarki podczas pracy
3.Uszkodzenia koła kompresji lub wałka
4.Wżery wokół wlotu powietrza
5.Wżery na łopatkach koła kompresji

WYCIEKI OLEJU

Co powoduje wycieki oleju z turbosprężarki?

1. Nieszczelny układ dolotowy
2. Usunięty katalizator lub filtr cząstek stałych
3. Za duże ciśnienie w skrzyni korbowej
4. Niedrożny przewód spływowy turbosprężarki
5. Zanieczyszczony lub niskiej jakości filtr powietrza
6. Skoksowane kanały olejowe w turbosprężarce
7. Fizyczne uszkodzenie części turbosprężarki i nadmierny luz na łożyskach
8. Ograniczony lub zatkany system odpowietrzania skrzyni korbowej
9. Źle dobrany zestaw uszczelek montażowych Jak zapobiegać?
1. Używać wyłącznie oryginalnych i zalecanych przez producenta filtrów powietrza i odmy
2. Sprawdzić układ odpowietrzający skrzynie korbową czy nie tworzy się za duże ciśnienie.
3. Upewnić się, że filtr cząstek stałych i katalizator są drożne www.

NADMIERNA PRĘDKOŚĆ OBROTOWA / ZMĘCZENIE MATERIAŁU

Co powoduje nadmierną prędkość obrotową (overspeeding)?

1. modyfikacje silnika, w tym „Chiptuning”, nadmierne zasilanie paliwem (over-fuelling)
2. Praca na dużych wysokościach n.p.m.
3. Zmienny dopływ powietrza do turbosprężarki (pęknięty przewód ciśnieniowy, niskiej jakości filtr powietrza)
4. Nieprawidłowe ustawienie przepustnicy spalin lub mechanizmu zmiennej geometrii
5. Zużyte wtryskiwacze
6. Zamontowanie nieodpowiedniej turbosprężarki
7. Błędne informacje miedzy czujnikami a elementami wykonawczymi

Jak zapobiegać

1. Nie wykonywać żadnych modyfikacji niezgodnych z wytycznymi producenta
2. Używać oryginalnych filtrów powietrza
3. Zapewnić szczelność układu dolotowego jak i wydechowego

Oznaki nadmiernej prędkości obrotowej:

1. Efekt „skóry pomarańczy”: na tylnej powierzchni koła kompresji spowodowany jest przez rozszerzanie i kurczenie się materiału
2. Uszkodzenie łopatek koła kompresji na skutek ocierania o obudowę sprężarki
3. Przebarwienie z powodu utleniania się materiału
4. Pęknięcie koła
5. Ubytki materiału na kole kompresji.
6. Pęknięcie koła
7. Ubytki materiału na kole kompresji.

Gwarancja

Wszystkie produkty objęte są 12 miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów lub ilości motogodzin.