Wtryskiwacze common rail - inter-turbo.pl

602 510 015

+48 (32) 494 76 66

biuro@inter-turbo.pl

godziny otwarcia: Pn-Pt 8:00-17:00

Pliki do pobrania

Profesjonalnie i tylko tak ......

Profesjonalnie i tylko tak ......

Wtryskiwacze common rail


PROCEDURA MONTAŻU WTRYSKIWACZY COMMON RAIL

Przedstawiona procedura stanowi jedynie uzupełnienie instrukcji przewidzianej przez producenta pojazdu. Wszelkie czynności obejmujące demontaż, weryfikację uszkodzeń oraz ponowny montaż w pojeździe wtryskiwaczy układu Common Rail powinny zostać prze przeprowadzone przez personel posiadający odpowiednią wiedzę techniczną oraz specjalistyczny sprzęt. Bezwzględnie należy postępować zgodnie z instrukcją producenta, wykorzystywać zalecane przez niego narzędzia oraz przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Przed montażem wtryskiwaczy Common Rail należy zweryfikować i usunąć usterkę która miała bezpośredni wpływ na uszkodzenie wtryskiwacza. Podczas wykonywania prac z układem wtryskowym konieczne jest ścisłe przestrzeganie norm i dokumentacji serwisowej producenta pojazdu. Układ Common Rail wymaga spełnienia szczególnych norm czystości w trakcie serwisowania.

Etapy montażu wtryskiwacza:

1. Na każdym etapie prac związanych z układem Common Rail należy zachować odpowiednią czystość. W przypadku obecności
zanieczyszczeń w obszarze naprawy , niezwłocznie należy je usunąć poprzez odessanie. Nie używać sprężonego powietrza w celu czyszczenia
obszaru naprawy zanieczyszczenie może przedostać się niezauważalnie do komory spalania i następnie doprowadzić do awarii tego układu.
2. Należy sprawdzić czystość oraz jakość paliwa. W przypadku obecności zanieczyszczeń w paliwie konieczne jest oczyszczenie zbiornika paliwa, wymiana filtra paliwa i wypłukanie całego układu paliwowego. W takim przypadku należy dodatkowo dostarczyć pompę wysokiego ciśnienia w celu sprawdzenia czy nie jest powodem powstałych zanieczyszczeń (częstą przyczyną zanieczyszczonego paliwa jest łuszcząca się pompa wysokociśnieniowa).
3. Wszystkie elementy połączeniowe powinny być wyczyszczone w myjce ultradźwiękowej lub wymienione na nowe. Zaleca się także wymcie całej szyny w wannie ultradźwiękowej.
4. Oczyścić dokładnie gniazdo wtryskiwacza w głowicy z nagarów, oleju i innych zanieczyszczeń za pomocą odsysacza co zapewni szczelność miedzy uszczelką termiczną a komorą spalania. Upewnić się, czy stare podkładki termiczne nie zostały w gniazdach.
5. Sprawdzić poprawność dobranych wymiarów podkładek termiczno-uszczelniających względem wytycznych producenta. Bezwzglęnie. używać tylko nowych podkładek.
6. Zamontować wtryskiwacze w gniazdach głowicy. Śruby/jarzma mocujące należy dokręcić odpowiednim momentem lub kątem zgodnie z zaleceniami producenta. Jeżeli jest wymagane dokonać wymiany śrub na nowe. Zweryfikować czy gwinty w głowicy nie są naciągnięte. Czerwone zaślepki na przyłączach wysokociśnieniowych odkręcić bezpośrednio przed montażem przewodów wysokociśnieniowych.
Zalecane jest zamontowanie nowych przewodów wysokiego ciśnienia łączących zasobnik z wtryskiwaczem.
7. Przed uruchomieniem silnika wymagana jest bezwzględna wymiana filtra paliwa. Dopuszcza się jedynie stosowanie oryginalnych filtrów lub ich wysokiej jakości zamienników (dla układów Delphi filtry paliwa tego producenta lub część o jakości OEM)
www.

Gwarancja

Wszystkie produkty objęte są 12 miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów lub ilości motogodzin.