602 510 015

+48 (32) 494 76 66

biuro@inter-turbo.pl

godziny otwarcia: Pn-Pt 8:00-17:00

Pliki do pobrania

Profesjonalnie i tylko tak ......

Profesjonalnie i tylko tak ......

Pompy common rail


INSTRUKCJA MONTAŻU POMPY WYSOKIEGO CIŚNIENIA COMMON RAIL

Przedstawiona procedura stanowi jedynie uzupełnienie instrukcji przewidzianej przez producenta pojazdu.

Wszelkie czynności obejmujące demontaż, weryfikacje uszkodzeń oraz ponowny montaż w pojeździe pompy Common Rail powinny zostać przeprowadzone przez personel posiadający odpowiednią wiedzę techniczną oraz specjalistyczny sprzęt. Bezwzględnie należy postępować zgodnie z instrukcją producenta, wykorzystywać zalecane przez niego narzędzia oraz przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Przed montażem pompy Common Rail należy zweryfikować i usunąć usterkę która miała bezpośredni wpływ na ich uszkodzenie. Podczas wykonywania prac związanych z wymianą pompy wysokiego ciśnienia należy stosować jedynie rekomendowane przez producenta części zamienne . Podstawą bezawaryjnej pracy pompy wysokiego ciśnienia jest regularne przeprowadzanie serwisów olejowych, używanie jedynie oryginalnych rekomendowanych części serwisowych przewidzianych przez producenta. Proces demontażu, a w szczególności montażu pompy wysokiego ciśnienia Common Rail wymaga szczególnej uwagi na zachowanie czystości miejsc połączeniowych, dlatego nie wolno stosować czyściwa pozostawiającego włókna na czyszczonej powierzchni oraz nie należy przedmuchiwać połączeń.

Poniżej przedstawiono ETAPY montowania pompy Common Rail :

1.Przed przystąpieniem do montażu pompy należy zweryfikować czystość i jakość paliwa. Jeżeli obecność zanieczyszczeń w paliwie zostanie potwierdzona, konieczne jest oczyszczenie zbiornika paliwa, przewodów zasilających, przelewowych oraz wymiana filtra paliwa na oryginalny przewidziany wskazany przez producenta.
2. Jeżeli producent przewidział należy zablokować rozrząd.
3. W przypadku dużej ilości zanieczyszczeń w układzie wymienić przewody paliwowe na nowe.
4. Wymienić przewód wysokiego ciśnienia łączący pompę z szyną Common Rail
5. Napełnić układ filtr/filtry olejem napędowym
6. Napełnić układ wtryskowy paliwem zgodnie z procedurą producenta (W dziale Wtryskiwacze Common Rail opis odpowietrzania układu)
7. Po odpowietrzeniu całego układu uruchomić silnik na 30 sek.
8. Sprawdzić szczelność układu.
9. UWAGA! W przypadku wymiany pompy DENSO HP2/ HP3/ HP4 po montażu należy wykonać kalibrację zaworu SCV pompy poprzez urządzenie diagnostyczne. Jest to operacja niezbędna w celu uzyskania łagodnej pracy silnika.

Gwarancja

Wszystkie produkty objęte są 12 miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów lub ilości motogodzin.