602 510 015

+48 (32) 494 76 66

biuro@inter-turbo.pl

godziny otwarcia: Pn-Pt 8:00-17:00

Pliki do pobrania

Profesjonalnie i tylko tak ......

Profesjonalnie i tylko tak ......

Turbosprężarki


INSTRUKCJA MONTAŻU TURBOSPRĘŻARKI

Przedstawiona procedura stanowi jedynie uzupełnienie instrukcji przewidzianej przez producenta pojazdu.

Wszelkie czynności obejmujące demontaż, weryfikacje uszkodzeń oraz ponowny montaż w pojeździe turbosprężarki powinny zostać przeprowadzone przez personel posiadający odpowiednią wiedzę techniczną oraz specjalistyczny sprzęt. Bezwzględnie należy postępować zgodnie z instrukcją producenta, wykorzystywać zalecane przez niego narzędzia oraz przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Przed montażem turbosprężarki należy zweryfikować i usunąć usterkę która miała bezpośredni wpływ na uszkodzenie poprzedniej turbosprężarki. Podczas wykonywania prac związanych z wymianą turbosprężarki należy stosować jedynie rekomendowane przez producenta części zamienne . Ze względu na precyzje wykonania oraz trudne warunki pracy turbosprężarki zabrania się wszelkich modyfikacji wartości ciśnienia doładowania poprzez regulacje na samej turbosprężarce bądź zmiany w oprogramowaniu silnika (chiptuning). Podstawą bezawaryjnej pracy turbosprężarki jest regularne przeprowadzanie serwisów olejowych, używanie jedynie oryginalnych rekomendowanych części serwisowych przewidzianych przez producenta i odpowiednia eksploatacja turbosprężarki.

Etapy montażu turbosprężarki:

1. Sprawdzić czystość całego układu dolotowego, podczas uszkodzenia turbosprężarki często rozgrzane jej elementy wbijają się z dużą prędkością w przewody dolotowe i dopiero z czasem odrywają się uszkadzając ponownie turbosprężarkę.
2. Wymienić filtr powietrza na oryginalny bądź zamiennik przewidziany przez producenta pojazdu
3. Sprawdzić czystość układu wydechowego, w razie niedrożnego katalizatora bądź filtra cząstek stałych turbosprężarka nie osiągnie swojej wydajności i ponadto doprowadzi to do uszkodzenia łożyska oporowego wewnątrz korpusu turbosprężarki. W razie konieczności wymienić katalizator bądź filtr cząstek stałych. UWAGA! Nie wolno usuwać katalizatora oraz filtrów cząstek stałych. Po usunięciu bądź rozwierceniu tych podzespołów turbosprężarka utraci swoją szczelność i zacznie wyciekać z niej olej.
4. Sprawdzić poprawność podłączenia i szczelność układu pneumatycznego/podciśnieniowego sterującego pracą turbosprężarki.
5. Wymienić olej w silniku i filtr oleju. Stosować oleje jedynie z normy przewidzianej przez producenta. Lepkość oraz gęstość oleju jest kluczowym warunkiem utrzymania filmu olejowego co
z kolei wpływa na bezawaryjną pracę turbosprężarki.
6. Podczas montażu turbosprężarki stosować zawsze nowe zestawy uszczelek (nakrętki miedziowane szpilki i śruby o odpowiedniej twardości), sprawdzić zamocowanie śrub w bloku (wyciągnięte gwinty) wszelkie nieszczelności po części gorącej turbosprężarki charakteryzują się metalicznym piskiem a po stronie dolotowej świstem powietrza.
7. Przykręcić delikatnie przewód zasilający olej, przewód spustu oleju ma pozostać nieprzykręcony.
8. Kręcić rozrusznikiem bez odpalania silnika w celu napełnienia układu olejem do momentu pojawienia się wypływającego oleju na połączeniu przewodu zasilającego z turbosprężarką.
9. Dokręcić z momentem przewidzianym przez producenta przewód zasilający.
10. Kręcić rozrusznikiem bez odpalania do momentu pojawienia się jednostajnie spływającego oleju z turbosprężarki.
11. Skręcić przewód spływowy z odpowiednim momentem i następnie uruchomić silnik na ok. 1min.
12. Sprawdzić szczelność wszystkich połączeń.
13. Przeprowadzić jazdę próbną.

Gwarancja

Wszystkie produkty objęte są 12 miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów lub ilości motogodzin.